2019.09.06
Herman Miller tanácsok optimális irodaberendezéshez 2. rész

Cikksorozatunkban a világ második legnagyobb irodabútor-gyártó cége, a Herman Miller 25 éves szakmai tapasztalatát foglaljuk össze, referenciákon keresztül bemutatva a megoldási javaslatokat a hatékonyságot növelõ irodai kialakításokra.
 

1. Hozz létre egy vonzásközpontot!

Hogyan segítik az irodai munkahelyek a munkaerõ megtartást és toborzást?
 
Amikor tehetséges emberek felvételérõl, illetve megtartásáról van szó, a legmeggyõzõbb érv az lehet, ha megfelelõ munkahelyet kínálunk nekik. 
 
Milyen vélemények hangzottak el az irodaátalakítás után?
 
- A munkahelyemen érzem a közösségi szellemet – 28%
- Büszkén mutatom meg a munkahelyemet a látogatóknak – 43%
- Élvezem a munkakörnyezetet, ahol dolgozom – 33%
 

 
Hogyan elégítsük ki az emberek egymáshoz való kapcsolódásának és egy szélesebb értelemben való kapcsolódásának az igényét? Adjunk nekik egy olyan irodát, amelyben a terek és a design elemek összehozzák az embereket, és emlékeztessük õket arra, hogy jelentõsségteljes munkát végeznek.

 

2. Fókuszálj a márkád építésére!

Hogyan fejezi ki a munkahelyi design a cégarculatot?
 
Az iroda kinézete és hangulata olyan erõteljes üzenetet küld, akár egy Times Square hirdetõtábla. Egy olyan munkahely, amely a szervezet karakterét jelképezõ designelemekkel van ellátva, azonnali visszajelzést ad az embereknek a célokról és a prioritásokról. A munkahely, amely azt tükrözi, hogy kik vagyunk és mit csinálunk, szorosabb kapcsolatot teremt a munkatársak és a munkavégzés célja között. A barátságos és inspiráló munkahely azt jelenti, hogy a potenciális alkalmazottakkal és ügyfelekkel komolyan vesszük a kapcsolatot.
 
    


 

    3. Az irodai tervezés elõsegítheti-e az innovációt? (DPR tanulmány)

Hogyan találkoznak az építõipar területén bevezetett innovatív megoldások – biztonság, technológia és fenntarthatóság – a munkahelyek optimális, kollaborációt segítõ kialakításával egy olyan nagy építõipari cég esetében, mint a virginiai székhelyû DPR? Korábbi irodájuk nem segítette elõ a munkatárak közötti kommunikációt, amely meghatározó tényezõ egy cég sikeres tevékenységében. Dolgozóik egymástól elzártnak étezték magukat a cellás irodai térben, ahol nem voltak közösségi terek és tárgyaló sem volt elegendõ. Ezért olyan új iroda kialakítása mellett döntöttek, amely egyrészt jobban bemutatja a fenntartható építésben szerzett tapasztalataikat, másrészt egy élõ laboratóriumban tesztelhetik azokat a munkahelyi stratégiákat, amelyek ismereteik megosztására és a problémák kreatív megoldására ösztönzik a munkatársakat. Meg akarták mutatni, hogy a kiválasztásra került 35 éves épületben is elérhetõ a Nulla Energia Minõsítés. A Herman Miller pedig abban segítette õket, hogy átgondolják, milyen munkakörnyezetre van szükségük a munkatársaknak feladataik elvégzéséhez. Ennek eléréséhez megismerkedtek a Herman Miller Living Office koncepciójával, amely különbözõ irodai területeket társít az egyes feladatokhoz. A kulcsszó a kollaboráció volt, hiszen a korábbi irodában pont a cégre annyira jellemzõ kohéziós és kollaboratív kultúrát nem adta vissza a munkahelyi környezet. Az új irodában egy rugalmas térkialakítást hoztak létre, ahol az emberek a központi break-out téren, a Plazában futnak össze dolgozni, beszélgetni, kávézni. A DPR a Well irodai minõsítés szellemében a munkatársak fizikai és mentális jóllétére is odafigyelt, többek között állítható magasságú asztalokat és elvonuló, csendsarkokat is kialakítottak az irodában.



 

4. ImpactHub és Akka építészek

Az Impact Hub egy gyorsan növekvõ nemzetközi szervezet, amelynek mintegy 15.000 tagja van a világ 80 pontján. Az amszterdami irodájuk 2017-ben új helyre, a történelmi Royal Tropical Institutbe költözött. Az amszterdami iroda vezetõje, Tatiana Glad kiemelte, hogy a co-working irodák jelentõsége azért nõ világszerte, mert a trendek egyértelmûen a kollaborációs tevékenységek és munkavégzés felé mennek, átívelve kultúrákon, iparágakon és gondolkodásmódon. Az AKKA Architect vezetõje, Stephanie Akkaoui Hughes hangsúlyozta, hogy mivel az Impact Hub szociális vállalkozók munkahelye, az átlag, hagyományos irodától teljesen más dinamikát kívánt a tárgyaló, közösségi terek kialakítása. Az Impact Hub közösség-építõ jellege miatt fontos, hogy az egyes tagok az egész teret a sajátjuknak érezzék. A Herman Miller irodai koncepciójával és bútoraival olyan co-working munkahelyet tudtak berendezni, ahol a közösségteremtõ erõ jelen van és ahol kiemelten fontos a munkatársak jó közérzete és egészsége. 
 





































 

KÖLTÖZIK VAGY BŐVŰL
A CÉGE?

Tapasztalja meg a legújabb trendeket bemutatótermünkben, díjmentes tanácsadással támogatjuk projektjét.

Érdekel

Ajánlatunk HR - PR szakembereknek

Milyen támogatásokat tudunk nyújtani a hatékony employer branding építésében?

Megnézem

Építészek, belsőépítészek, lakberendezőknek!

Továbbfejlesztett 3DS max és további CAD könyvtár elérése. VR megjelenítés házon belül. 200 márkát bemutató belsőépítészeti anyagkönyvtár.

Tervezői támogatás

Ingatlanfejlesztők és üzemeletetőknek

Segítünk új, vagy felújítandó épületük WELL minősítéshez szükséges támogatásában az irodai terek vonatkozásában saját tervezőjükkel együttműködve.

Partner program

Kapcsolat


Europa Design
H-1025, Budapest, Törökvész út 71-73.
T: 274-0001

Nyitva tartás
H-P: 09.00-17.00
Elérhetőség
Email
marketing@europadesign.hu
Kövessen minket!


LÉPJEN VELÜNK KAPCSOLATBA!

Minden munkanap, 9-17 óra között díjmentes tanácsadással várjuk hívását!
T: +36 1 274-0001.

https://www.irodakereso.info/ http://irodahazakejszakaja.hu/ http://spaceplan.hu/ http://designoffice.hu/ http://lakberendezok.hu/